ההפרדה בין גוף לנפש, אשר החלה בשלהי המאה ה-18 וקיבלה תאוצה עם התפתחותם הנפרדת של מדעי הרפואה ומדעי ההתנהגות, הביאה לפיצול בתפיסת האדם וגרמה למגבלה בגישה הטיפולית. עולם הטיפול עובר בשנים האחרונות תהפוכות, בשל החשיפה לתרבויות, פילוסופיות וגישות, המנסות להביא לשילוב בתפיסות תהליכי גוף ונפש ולפיתוח מודלים אינטגרטיביים והוליסטיים של התערבות.
בין המודל הרפואי, המעלה על נס התערבויות פיזיות וכימיות, בין המודל הפסיכולוגי, טיפול באומנות המבוסס על התערבויות ורבליות ואמוציונליות, ואפילו המודל ההתערבותי האלטרנטיבי, המנצל תהליכים אנרגטיים ופיזיים טבעיים יותר, נמצא מרחב לפיתוח מודל, המשלב באופן מלא יותר התערבות במישור הגופני, הנפשי והרוחני גם יחד.
התכנית לפסיכותרפיה הוליסטית, שמציעה מכללת רידמן, באה לתת מענה לצורך זה על-ידי פיתוח מודל אינטגרטיבי הוליסטי. היא הושפעה ממספר תכניות לימודיות המשלבות טיפול גופני ונפשי, שפותחו בעשור האחרון בארה"ב ובאירופה. תכנית ייחודית וחדשנית זו נשענת על מודל טיפולי המשלב בין תהליכי הכרה ותודעה, מגע ותנועה, דמיון ומטאפורות, נשימה ומדיטציה, זרימה אנרגטית ועבודת גוף. במהלך תכנית הלימודים יחשפו הסטודנטים למגוון רחב של גישות ומודלים מערביים ומזרחיים, המנצלים מנגנוני וקשרי גוף-נפש בתהליכי טיפול ושינוי.