תפישת העולם של ההורים ובחירת דרך החינוך שלהם הינה אחת מהתשתיות המהותיות ביותר המשפיעות על הילד. האווירה הביתית, הערכים המובילים, החזון המשפחתי וההורי, הדוגמא האישית - כל אלה מהווים את עמודי התווך שעליהם נשען הילד ואת הכוח המניע בהתמודדות היום יומית של ההורים במצבי החולי, בקשיים התפקודיים ועוד.
אלא שרבים מהורים חשים מבולבלים, מותשים וחסרי ביטחון ביכולתם לתת מענה אמיתי לצורכי ילדיהם. שטף המידע הסותר, חוסר יכולת לסמוך על דמות אחת שתוביל ושלילת החשיבות של תחושות הבטן הפנימיות מרחיקות את ההורים מהיכולת שלהם לבסס את מעמדם כמובילים. בניית התהליך הינוכי ודרכי ההתמודדות בתוך התהליך הטיפולי חיוניים ביותר להעצמת ביטחונו הפנימי של ההורה והיא הבסיס להצלחת הטיפול.
קורס זה נועד לתת בידי המטפלים ובידי ההורים כלים חינוכיים ותקשורתיים שיסייעו להם להתמודד עם האתגרים והקשיים שמציבה בפניהם ההורות- הן בהיבט האישי והן בהיבט המקצועי.
רפואה הוליסטית לילדים מאמינה בשיתוף פעולה של ההורים להעצמת ולהצלחת הטיפול בילד. אי לכך מתן כלים פרקטיים והטמעת ביטחונם העצמי של ההורים ביכולתם לתת מענה הינם אבני יסוד בגישת הטיפול.
סבלנות, כבוד הדדי, תקשורת דיאלוגית, הקשבה, הערכה, שותפות, דוגמא אישית, חשיבה אסטרטגית ועוד הם רק חלק מהכלים להם ההורים נזקקים בדרך להפוך למנהיגים ולהוביל את התא המשפחתי למקום שאליו הם מייחלים. הקורס אף מתאים להורים המעוניינים להגביר את המעורבות ואת המוטיבציה שלהם להצלחת התהליך הטיפולי.
תכנית הלימודים (100 ש"ל- 25 מפגשים)
- מודלים שונים בתפיסה ההורית והשלכותיהם על הילדים
- הורות בעידן המודרני
- סממנים לאובדן הסמכות
- חזון הורי ואווירה משפחתית
- גורמים בעיצוב סגנון אישיות הילד
- שיטות חינוך וסגנונות הורות
- החיפוש אחת תחושת שייכות
- משמעת מול סמכות
- התנהגויות מפריעות ודרכי התמודדות
- דרכי תקשורת חלופיות
למי מיועד הקורס?
1. סטודנטים בתכנית "ליווי וטיפול הוליסטי לילדים"
2. אנשי מקצוע וסטודנטים המעוניינים להרחיב את הידע בנושא
3. הורים המעוניינים בקבלת ידע וכלים טיפוליים
דרישת קדם
קורס התפתחות מוטורית תחושתית
דיפלומה
- למסיימים יוענק אישור לימודים "הדרכת הורים והעצמת ההורה כמטפל" מטעם מכללת רידמן ומאמאי.
- על המעוניינים בתעודת "הדרכת הורים על פי הגישה ההוליסטית" לסיים בהצלחה את הקורסים הבאים: הדרכת הורים, התפתחות מוטורית תחושתית, פסיכולוגיה התפתחותית, יחסי מטפל מטופל ודמות המטפל.