הניסיונות לרפא פצעים נפשיים וטראומות רגשיות, נעשו במשך שנים באמצעות שיחות וצלילה אל תוך נבכי נפשם של אנשים,טיפולים שהיו שמורים למדע הפסיכולוגיה בלבד.
עם זאת, כשהשיח הפסיכולוגי היה מגיע לכדי מיצוי, במקרים רבים נוצר מעין חלל ריק שאותו ממלאה כיום פסיכותרפיה הגופנית, גישה טיפולית המוסיפה רובד גופני אל הקשר המילולי שבין המטפל והמטופל. מבית הספר לפסיכותרפיה הוליסטית שבמכללת רידמן מציינים שבשלושת העשורים האחרונים חל שינוי משמעותי בהבנת קשרי גוף ונפש, כשהדבר בא לביטוי בשגשוגן ופריחתן של גישות טיפוליות הוליסטיות ואלטרנטיביות.
פסיכותרפיה גופנית- להקנות למטופלים כלים לריפוי עצמי
התפתחותה של הרפואה ההוליסטית הביאה להיווספות של מגוון גישות חדשות אל הטיפול הפסיכותרפי, כשאחת מהן היא הפסיכותרפיה הגופנית שמטרתה לגשר בין הפסיכולוגיה הקלסית לבין תפיסות הרואות את הגוף והנפש כמקשה אחת שאיננה ניתנת להפרדה.
מבית הספר לפסיכותרפיה הוליסטית שבמכללת רידמן מציינים גם שהפסיכותרפיה הגופנית נחשבת למקצוע חדשני, יצירתי ודינמי, העושה שימוש במכלול רחב של כלים שונים במטרה לסייע לאנשים להשתמש בכוחות הטמונים בהם ולהעצים אותם.
הפסיכותרפיה ההוליסטית איננה מסתפקת בריפוי האדם, אלא מכוונת להקנות לו, בין היתר, כלים המסייעים להתמודדות עם המחלה ולריפוי עצמי, כמו גם כלים להקניית אורח חיים בריא ולמניעה מלכתחילה של מחלות שונות.
מנוף להתפתחות, לצמיחה ולהעצמה אישית
אחד מיתרונותיה הבולטים של הפסיכותרפיה הגופנית נוגע לכך שהטיפול האינטגרלי בגוף ובנפש מעניק כר נרחב לאפשרויות טיפוליות שונות ויכולת לעבוד לעומק. בתכנית ללימודי פסיכותרפיה גופנית רוכשים הסטודנטים לא רק כלים לטיפול באמצעים מילוליים, אלא גם מגוון טכניקות נוספות לעבודה עם הגוף, לרבות: מגע, נשימה, תנועה, דמיון מודרך, מדיטציה, קול, עבודה ביצירה וכן הלאה.
בנוסף לידע התאורטי ולמיומנויות הטיפוליות, משלבת התכנית הלימודית שבמכללת רידמן גם קורסים ייחודיים שמטרתם לאפשר למשתתפים בהם לעבור תהליכי התפתחות אישיים משמעותיים. הקורסים הללו נועדו לאפשר לסטודנטים לבחון ולגבש מחדש את עצמם ואת המחשבות,הרגשות,העמדות והערכים שלהם, ולשמש להם כמנוף להתפתחות ולצמיחה אישית.